Kwaliteit
Sinds oktober 2011 zijn wij HKZ gecertificeerd, dit wil zeggen dat wij aan de ISO 9001 norm voldoen. Volgens deze standaard moet het kwaliteitsbeleid op papier staan en moet dit beleid bekend zijn bij alle medewerkers. De organisatie moet zorgen voor het verhogen van de klantentevredenheid door te voldoen aan de eisen en wensen van de klanten en aan de wettelijke eisen die van toepassing zijn op het product of de dienst van de organisatie. Daarnaast moet de organisatie de bedrijfsprocessen beheersen en dit kunnen aantonen.
Doelstellingen zijn:
- Het leveren van producten en diensten conform de verwachtingen van de patiënt en het geven van advies / hulp zonder aanzien des persoon.
- Het realiseren van een aanvaardbare wachttijd voor de patiënten.
- Door het trainen, opleiden, motiveren en stimuleren van het personeel, het bereiken van:
- Een continue proces van kwaliteitsverbetering.
- Het werken volgens de gestelde eisen.
- Een goede werksfeer.
- Een veilige werkomgeving.
- Een minimale belasting van het milieu.
- Het uitvoeren en onderhouden van de wettelijke Risico Inventarisatie en Evaluatie (RI&E), zodat duidelijk is, waar prioriteiten met betrekking tot veiligheid, gezondheid, welzijn en milieu in de bedrijfsvoering liggen.
- Het participeren in projecten en activiteiten, die tot doel hebben de bestaande zorgverlening te optimaliseren, of nieuwe vormen te ontwikkelen.
- Het realiseren van een soepel lopende verwijzing met andere zorgverleners.
- Het certificeren van het kwaliteitsborgingsysteem conform het HKZ-certificatieschema.
- De jaarlijkse evaluatie benutten voor het opstellen van meetbare (kwaliteits)doelstellingen.
- Het periodiek beoordelen van de opvolging van meetbare (kwaliteits)doelstellingen.
- Het naleven van alle kwaliteitseisen.
- Het regelmatig toetsen van het kwaliteitssysteem.
Wij zijn ons bewust van onze invloed op de kwaliteit van het werk en hoe dit bijdraagt aan het bereiken van de doelstellingen. Het is duidelijk dat het verlenen van zorg mensenwerk is. We staan daarom open voor verbeteringen en nemen deel aan de volgende activiteiten
- Visitatie
- Audit
- Patiënt tevredenheidsonderzoek
- Lidmaatschap wetenschappelijke vereniging
- Lezen vakliteratuur
- Volgen van bij- en nascholing
- Bijwonen intercollegiaal overleg
- Bijwonen Studiegroepen
- Interne scholing
- Implementeren van nieuwe richtlijnen, veldnormen, gedragsregels en praktijkwijzers